lördag 7 april 2012

Lite ditt och datt och det finaste som finns.




Nu är inbjudningarna till Frejas namngivning ivägskickade, jag slog in korten i presentpapper och satte på röda hjärtan, tyckte det blev himla fint. Nu ska det bara bli Maj också.



Lilla Freja på strålande humör som nästan alltid. Hon har börjat jollra mycket, verkar som hon har massa att säga. Hon vill att det ska hända saker jämt och tycker om när man går runt med henne och kollar ut igenom fönsterna, hon ligger i sitt gym några gånger om dan och hon blir bara skickligare på att greppa sakerna. Det är verkligen häftigt att se sitt barn utvecklas, och få personlighet. 


I torsdags kom min barndomskompis Jannice förbi på en förmiddagsfika, det var ett tag sedan vi sågs så det var fint att få prata om ditt o datt, hus, barn och lite allt möjligt. Jannice är en sån kompis som det inte gör nått om man inte setts på ett tag, det är precis som vanligt ändå och blir aldrig så där ansträngt. Det märks att man har känt varandra jämt. Jannice passade även på att köpa en av mina tavlor, känns kul att den ska pryda en av hennes väggar.


Sen åkte vi hem till  Mamma och Palle för att leta påskägg och god mat. Det hade hänt nått alldeles fantastiskt kvällen innan, nämligen att min syster Vickan och hennes sambo Robin fått en liten flicka. Jag blev moster och min Mamma blev Mormor för andra gången på tio veckor. 
Precis när vi var framme hos Mamma och hoppat ur bilen så kommer Vickan och Robin körandes! Dom hade redan lämnat BB och var på väg hem, men kom inom och visade upp lilla Stella, som hon heter. Så himla söt! När vi skulle hem åkte vi inom den lyckliga familjen och fick oss en närmre titt på sötnosen, hon hade massa tjockt fint hår och såg ut som en mini Vickan. Åhh vad det är fantastiskt!!!


 Välkommen lilla gulliga Stella, du har fått så fina föräldrar, dom kommer ta hand om dig på bästa tänkbara sätt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar