torsdag 15 mars 2012

Konstig kaka.

När min fina fina vän Cornelia fyllde 26 år och var på besök så bakade vi denna roliga regnbågskaka, det får mig att tänka på Barbie, My little pony och andra plastiga leksaker. Jag hade verkligen uppsakttat denna kaka när jag var lite mindre och nu med för den delen. Det känns som en typisk Cornelia-kaka, hon har ju till och med färgglad grädde på sina semlor! 
Receptet är vanlig lätt sockerkaka som man delar upp i skålar och färgar med karamellfärg. Jag ska baka nått liknande till Frejas kommande namngivning, temat ska nämligen va kakkalas. Och passande nog så är just Cornelia en av Frejas tre mycket fina gudmorstanter.




En annan konstig kaka är kakan nedan som man gör med marshmallows och coco pops. Vi gjorde detta som julgodis men det blev inte alls lika bra som när vi gjorde det hos min gulliga kompis Tove en sommar för länge sedan. Tove är också en av Frejas tre gudmorstanter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar