tisdag 13 mars 2012

Vår & påsk.

Idag skulle jag på föräldragrupp på BVC, jag tog med mig Freja i vagnen och gick ner till stan. Verkligen vårigt ute idag, det till och med luktade så där varmt och våraktigt.
Det var riktigt trevligt att träffa lite andra mammor och bebbar, det pratades om magdroppar, bärsjalar, nattmatning och knipövningar, precis som man kan kunde tänka sig. Efteråt bjöds det på kaffe och kaka.
Det finns ett annat BVC här i stan som har barnvänligt café på fredagar, ska följa med min svägerska dit nån lämplig fredag framöver.

När vi kom hem fick vi besök av min syster Amanda och hennes kille Daniel. Vi fikade lite till, gick sen ut för att plocka påskris. Dom har precis klippt att buskar och träd här i området så det var inga problem att hitta lite kvistar.



Passade på att visa denna lilla gulliga kanin som tittade fram efter vårröjningen, Sebastian la märke till den när han var ute härom dagen. Visst är den gullig! typisk grej jag älskat när jag var liten.


Här är jag och Amanda i våra röda jackor och oranga hår.

Amanda hjälpte mig att sätta fjädrar i riset, fjädrar som jag köpte på Lagerhaus idag. Jag satte även i ett pärlhalsband. 
Nu är det påskfint här hemma.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar