torsdag 29 mars 2012

Symaskin.

Tiden går och jag har varit kass på att göra inlägg. Har varit så himla trött den senaste tiden. Men nu börjar piggheten komma tillbaka. Inatt sov Freja hela natten, men jag vaknade ändå, det ligger väll så inrotat nu. Igår sydde jag klänningen nedan till Freja, jag passade även på att sy en nästan likadan till kusin Vera och en  matchande tröja till kusin Ludvig. Det är väldigt kul att sy barnkläder dels för att man inte behöver figursy och så kan man använda småbitarna av tyg som man annars inte hade haft nån användning för.

I somras hittade jag massa gamla fina mönster på kappor och jackor för barn, nästa vår har jag tänkt mig att sy en kappa till Freja. Undrar om hon kommer bli trött på hemmasytt så småningom, hoppas inte. Freja har till och med en liten leksakssymaskin som jag köpte på Myrorna för många år sedan, den är orange och vit och jättefin. Får ta och lägga upp en bild på den nån dag.


Idag har vi varit ute på vårpromenad, en vända ner till stan och sen till blomsteraffären för att köpa blommor till balkongen. Vi gjorde fint där i härom dagen, skurade golvet och torkade av bord och stolar. Tänkte plantera när jag skrivit klart.


Freja tycker det är himla kul när man killar henne på hakan, då ler hon så här gulligt. Hon har på sig sin kalaströja med fluga som hon fått av moster Vickan, som bara har 9 dagar kvar till beräknad förlossning! Så himla spännande.


Kunde inte låta bli att ta med denna roliga bilden på Freja när spelar Nintendo 64.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar